Close Menu
Klantbeoordeling 8.4
Vragen? Bel 024-6221718
Dagelijks bereikbaar van 10:00 tot 23:00 uur

Medewerker aan het woord

’Toen ik 23 was ben ik wegens praktische redenen bij de sauna begonnen’ vertelt Petra over haar beginjaren. ‘Ik werkte bij de groenteboer en in de avond als kok. Niet echt een ideale combinatie aangezien ik én vroeg op moest én laat in de avond pas klaar was. Ik besloot om op zoek te gaan naar een baan met meer structuur. Via een kennis hoorde ik dat er een advertentie in de krant stond van de sauna in Nederasselt. Zij waren op zoek naar medewerkers dus ik heb een brief gestuurd en werd uitgenodigd. Op mijn fiets ging ik de brug over en overtuigde ik Erik en Corina dat ik diegene was die ze zochten.’

Sprong in het diepe

Met precies nul komma nul sauna ervaring besloot Petra de stap te wagen. ‘Ik had natuurlijk wel horeca-ervaring, door mijn functie als kok, en ook in de groentewinkel had ik geleerd met klanten om te gaan. Maar een sauna is toch wel wat anders.  Gelukkig hoefde ik geen specifieke vakdiploma’s te hebben. Met alleen mijn spontane omgang met gasten ben ik begonnen. Als ik er nu op terugkijk, ben ik eigenlijk in het diepe gesprongen zonder te kunnen zwemmen.’

Stapje voor stapje

Petra haar start 16 jaar geleden was niet geheel vlekkeloos. Petra vertelt: ‘Ik hecht als persoon erg veel waarde aan duidelijkheid, regels en structuur. Door mijn enthousiasme kan ik daar iets te veel in doordraven. Gelukkig hadden Erik, Corina en mijn collega’s hier begrip voor. Ze vonden het geen probleem om mijn goed bedoelde adviezen met een korreltje zout te nemen.’ Gelukkig heeft Petra hier al snel minder last van en werd ze steeds beter en beter in haar functie. Ondertussen werkt ze al meer dan 15 jaar in de sauna en is ze dagverantwoordelijke geworden. Samen met een team medewerkers is ze iedere dag bezig met de wensen en behoeften van de sauna gasten.

Verser dan vers

Kwaliteit en service staan altijd bovenaan bij de sauna. Petra: ‘In de horeca zijn we hier druk mee bezig. In de eerste plaats wordt gekozen voor leveranciers die A-producten leveren tegen een juiste prijs. Daarnaast wordt er nauw samengewerkt. De slager levert bijvoorbeeld geportioneerd vlees in heerlijke marinade. De keuken mixt de juiste ingrediënten die allemaal klaarliggen en kan zo in een handomdraai een heerlijk en vers gerecht serveren. Een ander voorbeeld is brood dat wordt afgebakken in de oven. Als men in de ochtend bij de keuken loopt, komt de geur van heerlijk vers zuurdesembrood je al tegemoet. Waarom doen we het zo? Omdat mensen voor echte kwaliteit graag terug willen komen.’

Lach jij altijd?

Het zijn vooral de gasten die ervoor zorgen dat Petra iedere keer weer met een glimlach achter de bar doet staan. ‘Het omgaan met gasten, ook in de drukke uren tijd maken voor persoonlijke aandacht, dat is het allermooiste. Net als het kijken naar de gasten als ze genieten van een moment voor zichzelf’ vertelt ze. Dit is iets wat nooit veranderd: gasten komen hier om er even tussen uit te gaan en genieten. ‘Het maakt ook niks uit of je vuilnisman of advocaat bent, hierbinnen is iedereen even gelijk.’

Meld je aan voor aanbiedingen

Schrijf u in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste acties en de scherpste aanbiedingen. Wij sturen maximaal één keer per maand een nieuwsbrief. Lees hier ons privacy statement.